Marka Temsilcileri Öğrencilerle Buluştu
Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklam Tasarımı ve İletişimi ile Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerinin düzenlediği “Marka Zirvesi 2019”, 9 Aralık’ta ulusal ve uluslararası şirketlerin yöneticilerini üniversitede konuk etti.
Haber: Mete Utku
Bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen zirvede Dünya’da ve Türkiye’de markaların yürüttüğü stratejik yaklaşımlar ve bu amaçla gerçekleştirilen faaliyetler ele alındı. Zirvenin açılışında konuşan Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Billur Ülger, marka kavramının yüzlerce değişkeni içinde barındırdığını belirterek marka konusuyla ilgili çok büyük katkılar olacak değerli konukları ağırlamaktan mutluluk duyduğunu söyledi.
En Önemli Nokta ''Müşteriyi Anlamak''
Penti Dijital Dönüşüm İş Lideri Yiğit Kalafatoğlu, yeni mecralara hızlı adapte olmanın büyük bir avantaj olduğunu anlattı. Günümüzde moda markalarının dönüşüm içinde olduğunu ve firmaların bu dönüşümleri yakalamaya mecbur olduğunu vurgulayan Kalafatoğlu, internet alışverişinin yaygınlaşmaya başladığı bu dönemde mağazalarda olduğu kadar internet üzerinde yapılan alışverişlerde de müşterilerin beklentilerine karşılık vermenin şart olduğunu söyledi. Bu işin en önemli noktasının “müşteriyi anlamak” olduğuna dikkat çeken Yiğit Kalafatoğlu, aksi takdirde şu anki pazar liderlerinin uzun vadede yerini koruyamayacağını belirtti.
Bu Hikaye Oyunu Değiştirdi
Via Properties Yönetim Kurulu Başkanı Coşkun Bayraktar dijital çağın getirdiği yeniklere dikkat çekerek; ‘’Bu hikaye oyunu değiştirdi. Katlanarak büyümeye devam ediyor. İnsanlar evlerinde telefonla, dijital dünyanın sunduğu olanaklarla eğlenebiliyor. Biz insanları evlerinden çıkartacak ve eğlendirebilecek alanlar inşa etmeye çalıştık.” dedi
Gazeteler Ayakta Kalacaktır
Konuşmasına eğitim hayatında yaşadığı zorlukları anlatarak başlayan Demirören Medya Pazarlama ve Kurumsal İletişim Uzmanı Umut Tıkır; ”Online haberleşmenin ve sosyal medya gazeteciliğinin revaçta olması gazeteler için bir tehdit oluştursa da insanlar hala doğru haber alma kaynağı olarak gazeteleri görüyor. Gazeteler ayakta kalmayı başaracaktır.” ifadelerini kullandı.
''Daha Yeni Olanı Arayın''
Marka Zirvesi 2019’un son konuşmacısı TBWA Tasarım Direktörü Özge Güven oldu. Konuşmasına 16.İstanbul Bienali için hazırladıkları reklam kampanyasından örnekler verip dinleyicilere bilgiler aktararak başlayan Özge Güven, daha sonra öğrencilerle soru-cevap yaparak merak edilenleri yanıtladı. Öğrencilerin ‘Sektörde nasıl fark yaratabiliriz?’ sorusuna ; güzel olanı değil yeni iş yapmanın önemli olduğunu söyledi. Güven, konuşmasının devamında “ Kendimize sürekli ben ne yaparsam daha önce yapılmamış, karşılaşılmamış bir iş ortaya koyarım sorusunu sormalıyız. Başarıyı daha iyi olmakta değil daha yeni olmakta aramaktan kaçınmayın.” ifadelerini kullandı.