"Öğrenciler İnternete Erişemiyor"
COVİD-19 sürecinde birçok ülke online eğitime geçti. Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), salgın sürecinde eğitimle ilgili bir rapor yayınladı. Rapora göre Türkiye’de avantajlı okullarda okuyan öğrencilerin bilgisayara erişimi daha fazla.
Haber: Sıla Tanrıverdi
Dünyada yayılan Koronavirüs salgının ardından örgün eğitime ara verildi. Derslere dijital platformlar üzerinden devam ediliyor. Online platformlar üzerinden ders işlenmesi, eğitimdeki eşitsizlikleri de ortaya çıkardı. Birçok öğrenci online derslere bilgisayar ya da internete erişimleri olmadığı için katılım sağlayamıyor.
Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD), “COVİD-19 Salgınında Eğitim 2020” isimli raporunu yayınladı. Ülkelerin pandemi sırasında eğitim ihtiyaçlarını karşılamasında yol gösterici olması gerekçesiyle hazırlanan rapor, Türkiye’de online eğitimdeki fırsat eşitsizliğini gözler önüne seriyor. 77 ülkenin yer aldığı rapora göre Türkiye’de öğrencilerin neredeyse yüzde 30’u okul çalışmaları için kullanabileceği bir bilgisayarı sahip değil. “Avantajlı okullarda” okuyan öğrencilerdeyse bu oran yüzde 10’a düşüyor. İnternet bağlantısına erişimi olan öğrenciler listesinde 70. sırada yer alan Türkiye, sessiz bir çalışma ortamına sahip olan öğrenciler listesinde 49. sırada yer aldı.